Să mai şi râdem

Posted on

Biblioteca din joia asta o înlocuim (cu greu, căci abia aşteptăm să vă arătăm ce garnituri superbe ne-au intrat pe stoc la începutul lunii) cu un obiect de mobilier la fel de important pentru minte, spirit, suflet şi, desigur, trup….

O Catedră.

Virtuală (de aceea n-are poză), căci tot prin virtual am primit si noi o listă cu câteva din “perlele” elevilor care au dat BAC-ul. Habar n-am dacă sunt reale sau nu (deşi unele sunt atât de “absolute” încât, la un moment dat, mă întrebam dacă nu cumva au fost scrise de vre-un copyrighter cu mult umor), dar m-au făcut să râd în continuu de vreo 2 zile încoace.

Unii ar putea spune că-i de plâns, dar eu am chef de râs, ceea ce vă şi invit să faceţi. Iată-le pe cele în care sunt menţionaţi scriitori:

Privind atent plugul vede ca e de fier si privind si mai atent taranul, Arghezi, ca un poet bun ce este, vede ca e de bronz.” asta era înainte să-şi pună ochelari. Credeţi-mă că ştiu, doar suntem vecini, în Berceni

“În multe poezii Octavian Goga a scos în evidenta natura si treieratul pe caldura.” în orice caz, transpira din greu când scria câte ceva

“Nichita Stanescu a stiut el de ce a pus virgulele si punctele acelea în poezie si nu ma bag eu în ce a facut el.” şi aşa ar trebui să facă toată lumea. Ia mai lăsaţi omul în poezia lui!

“Zaharia Stancu a scris un roman descult. A fost si sef de birou la scriitori.”🙂  asta da realizare!

“Liviu Rebreanu are un mare talent de scriitor de la 300 de pagini în sus.” subscriu 

“Romanul “Rascoala” este conceput de Liviu Rebreanu sferic, pentru ca începe si se termina cu imaginea burtii lui Rogojinaru, care seamana cu o sfera.” nici nu vreau să-mi imaginez

“Contemporanii lui Eminescu l-au urmarit ca sa-i ghiceasca filozofia si ca sa-i caute nod în papura.” cât a mai pătimit, săracul, din cauza asta

“Si bietul Eminescu, scîrbit de bisnita societatii sale si ca Veronica Micle îi facea fite, intra într-o etapa noua pe care mi-e rusine s-o spun.” dacă aş şti ceva despre asta, aş spune eu, că-n scris nu sunt ruşinoasă deloc

“În versurile: “Ce-ti pasa tie chip de lut / Dac-oi fi eu sau altul?”
poetul ne vorbeste despre aspectul fiintei cu care Luceafarul este în gagicareala si ea îi spune ca nu stie daca va fi al ei sau va fi altul.” şi cu ce-a greşit fata? c-a fost sinceră?

“Eminescu se indeparteaza pentru a lumina dorintele celei moarte.” cum spuneam mai sus, cât a mai pătimit poetul …

“Eminescu descrie faptele care se petrec la plural care demonstreaza ca tot timpul sunt mai multi” şi “Eminescu este trist pentru ca nu a reusit sa faca nimic in viata lui.” clar, uite cum îi caută nod în papură toată lumea. Dar nici cu el nu mi-e ruşine: “Poetul îsi asteapta iubita ca împreuna sa cutremure o barca.”

Ca să nu mai spun de prietenul lui: “Ion Creanga s-a nascut între anii 1887-1889” şi ” a scris povesti ca: “Cocosul babei”, “Gaina lenesa”, “Punguta cu bani marunti”, “Lupul si capra”. În plus, “În “Amintiri” apare copilaria fericita a puiului de taran Crenguta Ionel.”

Şi o perlă de sfârşit: “Miron Costin vrea sa ne arate ca este bine ca din cand in cand sa mai deschizi o carte si sa o citesti pentru ca nu face rau.” susţin propoziţia cu tărie

De sfârşit al acestei însemnări, că altfel, am mai citit o întreagă cultură de perle :)…Numai de le-aţi vedea pe cele de la examenul de geografie…o săptămână de râs în hohote. Garantat.
.

 

Leave a Reply

