Marian Coman – Degete și alte Povestiri Fantastice

Posted on

Fingers and other fantastic stories”Mă interesează în primul rând ca poveștile mele să ajungă la cititori”, scria Marian Coman, pe blogul său – http://mariancoman.com, în urmă cu câteva luni, când anunța că microantologia sa ”Fingers and other Fantastic Stories” (compusă din patru povestiri traduse în limba engleză de Carmen Dumitru și Raluca Chirvase) este disponibilă spre achiziționare pe Amazon.com.

Între timp, primul său e-book  în limba engleză (dublă premieră pentru autorul care a mai publicat, tradițional, și în limba română, două volume de proză – ” Nopți albe, zile negre”, Tritonic, 2005, și ”Testamentul de ciocolată”, Tritonic, 2007) poate fi achiziționat din mai multe librării virtuale internaționale, precum și de la noi – desigur, în varianta netradusă. De asemenea, beneficiază și de un trailer (realizat de Paul Petre) care  a adunat peste 900 de vizualizări pe utube în numai câteva luni de la lansare.

L-am văzut și eu , mi-a plăcut, și, în scurt timp, aveam în mâini (virtual, desigur) și versiunea în limba română a e-book-ului  în cauză.

Cuprinde patru povestiri fantastice, de un fantastic dark, spooky, weird (a la Jeff Vandermeer weird*), bloody, cu accente horror și, în general, nerecomandate copiilor, deși majoritatea sunt narate din perspectiva unor copii – puștanul cu cheia legată de gât și cu un neg pe arătătorul drept, pe care-l botezase Alfonso (”Degete”), puștiul ”bleg și plin de coșuri, care la cei 12-13 ani nu prea înțelegea ce se întâmplă cu viețile celor din jurul său” (”Ușa de la Baie”) sau ”Netedul” care locuiește cu ai lui pe o insulă pustie (în ”Decablat”).

Sunt recomandate, însă, iubitorilor de povești interesante, neobișnuite și, cel puțin pentru mine, înfricoșătoare, mai ales că sunt foarte bine spuse/scrise. Nu sunt lungi, nu sunt multe, dar m-au făcut să mă gândesc la ele mult timp după ce ai citit și ultimul cuvânt al ultimei povestiri, intitulate ”Între ziduri”. Și nu doar fiindcă povestirile ”Degete” și ”Ușa de la Baie” mi-au amintit de perioada comunistă (cu horror-ul ei ), ori am gustat puțină aromă de SF (în ”Decablat”)  sau am descoperit o  interpretare insolită a uneia din legendele românilor (”Între ziduri”),  ci și pentru că Marian Coman reușește să găsească cele mai potrivite, de impact, cuvinte, pentru a transmite mesajele sale.

De aceea recomand ”Degete și alte povestiri fantastice” tuturor cititorilor amatori de proză scurtă adevărată, de calitate, mai ales acelora care încă nu știu că sunt așa.

Tot de aceea m-am și înscris cu această postare în concursul organizat de Bookmag – Scrie pe blogul tău despre o carte românească – unde, chiar dacă nu câştigi de la prima participare, cititorii blogului tău vor câştiga din experienţa ta de cititor!

Transformarea lui Marin Lake

*preciez că Marian Coman a și apărut într-o antologie de povestiri scurte  alături de Jeff Vandermeer – ”Transformarea lui Martin Lake și alte povestiri” (2006)

* dacă v-am făcut interesați de Ce și Cum scrie Marian Coman, vă recomand să mergeți pe blogul Moshului Ștefan Ghidoveanu SF, unde, la rubrica ”Cele 1001 de scorneli ale Moșului SF” este publicată (for Free) una din cele mai noi povestiri ale lui Marian, intitulată Albilița.

 

 

* pentru detalii legate de activitatea  literară și nu numai a scriitorului Marian Coman, vizitați-i site-ul aici: http://mariancoman.com

3 thoughts on “Marian Coman – Degete și alte Povestiri Fantastice

    Marian said:
    20/12/2011 at 10:29 am

    Mulțumesc frumos. Ma bucur mult ca ți-au plăcut povestioarele mele.

    2 ani de Fingers « said:
    10/08/2013 at 1:51 pm

    […] Horia Nicola Ursu, Ciprian Mitoceanu, Ioan Alexandru Despina, Cătălina Fometici, Oliviu Crâznic, Narcisa Stoica, tuturor le sunt recunoscător pentru faptul că mi-au oferit sprijinul […]

Leave a Reply

