premiere day

Posted on Updated on

19.03.20012, după prânz, Centrul Național  de Artă „Tinerimea Română”, vis-a-vis de sala Izvor a teatrului Bulandra, București, târgul de carte organizat de bookblog – Final Frontier, ediția a II-a

observați frumusețea decorului: cărți SF într-un spațiu elegant – Palatul Societatii „Tinerimea româna”

Evenimentele anunțate în program – dezbateri, prelegeri, lansări, mese rotunde, premiere, s-au desfășurat la subsol.

Ziceam de premiere? Întâi, reprezentanții editurii Millennium Books au prezentat noile lor apariții: Un spațiu periculos, de Kelley Eskridge, trad. Lorena Lupu, Povestea lui Zoe, de John Scalzi, trad. Cristina Ghidoveanu, Amendamentul Dawson, de Ciprian Mitoceanu, Premiile Galileo 2012, antologie de Horia Nicola Ursu și revista Galileo nr.4.

Premieră: prima mea povestire SF publicată pe hârtie – intitulată Apocalipsă la super-ofertă🙂

(despre conținutul revistei – a scris deja, Florin Pîtea, aici : http://tesatorul.blogspot.com/2012/03/horia-nicola-ursu-editor-galileo-4-2012.html)

Apoi a urmat acordarea premiilor Galileo: Premiul Galileo 2012 pentru cel mai bun volum (publicat de un autor român în 2011): Dan Doboş – DemNet – MediaTech, Iaşi, 2011, Premiul Galileo 2012 pentru cea mai bună proză scurtă (publicată de un autor român în 2011): Michael Haulică – „Povestea lui Calistrat Hadîmbu din Vizireni, ucis mişeleşte de nenicul Raul Colentina într-un han de la marginea Bucureştilor” – în antologia Steampunk: A doua revoluţie, editată de Adrian Crăciun, Millennium Books, Satu Mare, 2011, Premiul Galileo 2012 pentru cea mai bună antologie (conţinînd proză de autori români şi apărută în România în 2010-2011): Adrian Crăciun (editor) – Steampunk: A doua revoluţie – Millennium Books, Satu Mare, 2011.

În afara celor trei premii al căror cîştigător a fost decis prin vot de către abonaţi, redacţia revistei Galileo şi echipa Millennium Books au acordat Premiul Galileo 2012 pentru întreaga activitate lui Liviu Radu, pentru ”poveştile extraordinare pe care ni le-a dăruit şi continuă să ni le dăruiască”.

Premiantul zilei a fost, fără nicio îndoială, Liviu Radu – organizatorii concursului de romane science fiction ”Seniorii imaginației 2011” au anunțat că romanul său – Chestionar pentru doamne care au fost secretarele unor bărbaţi foarte cumsecade, este marele câștigător al concursului.

Felicitări tuturor premianților!

Următoarea premieră: am participat, în calitate de ”tânăr scriitor”, la dezbaterea moderată de Michael Hăulică, intitulată ”E greu să publici SF în România?”

Masa ”greilor” din publicațiile SF de la noi – de la dreapta la stânga : moderatorul Michael Hăulică (a condus mai multe reviste SF românești, electronice sau pe hârtie), Marian Truță (redactor-șef al revistei electronice Nautilus – revista în care am debutat și eu), Simona Șerbănescu (redactor – șef al revistei electronice Gazeta SF), Eugen Lenghel (redactor-șef al Revistei de Science Fiction şi Fantasy românesc: proză, arte vizuale, critică şi teorie literară, ISSN 2247-1782), Horia Nicola Ursu (redactor – șef al revistei pe hârtie Galileo – despre care vă spuneam mai sus) și scriitorul Liviu Radu, scriitorul cu cele mai multe volume SF publicate de la noi.

Ceilalți tineri scriitori – așezați strategic, între redactori și public🙂 – au fost Raluca Băceanu (îi vedeți o parte din braț în colțul din dreapta, jos a fotografiei), Cătălina Fometici și Oliviu Craznic.

Dacă vă întrebați unde sunt fotografiile cu mine, ei bine, sunt, dar în alte locuri… Așa se întâmplă, de obicei, cu cel obișnuit să joace rolul fotografului. Nu apare niciodată în poze. În plus, din grabă, m-am trezit că mă așez la locul indicat, cu aparatul de fotografiat în mână, așa că invitații mei nu au avut cu ce imortaliza momentul.

dacă insistați să vedeți cum am fost îmbrăcată, mergeți și răsfoiți prin imaginile de aici: http://assassincg.wordpress.com/2012/03/19/a-doua-zi-la-final-frontier-2012-poze/ sau aici :

http://raluca-baceanu.blogspot.com/2012/03/final-frontier-2012-sau-bucla.html (nu vă speriați dacă auziți muzică, e de vină tema blogului)

Acum, despre ce-am spus – n-am vorbit mult (despre cât de ”greu” a fost să-mi fie publicată prima povestire SF – n-a fost), vocea nu mi-a tremurat, microfonul nu s-a defectat, nu m-am emoționat, n-am făcut greșeli de exprimare…🙂. A fost ok.🙂

Următoarea premieră: am dat autografe la pagina 152 din Galileo 4 (acolo începe povestirea Apocalipsă la super-ofertă). Fani SF – Voicu, Liviu și Bebe vă îmbrățișez🙂

Premiera de final – am primit primul autograf de la un scriitor român de SF – Michael Hăulică, pe un exemplar din volumul său ”Povestiri Fantastice”. Nu v-arăt ce mi-a scris🙂, doar spun că am mai învățat ceva de la Michael – când scrii un autograf, pui și data sub semnătură🙂.

Cam astea au fost premierele de duminica trecută.

A fost o zi frumoasă și caldă (cum îmi place mie), am făcut cunoștință și am reîntâlnit oameni interesanți, am cumpărat cărți și, în general, m-am simțit bine.

Ca să nu mai spun că am gustat și din super plăcinta cu brânză a doamnei lui Liviu Radu – Dia Radu, atât în varianta dulce, cât și sărată.  :).

2 thoughts on “premiere day

    Ecouri Final Frontier 2012 « Assassin CG said:
    23/03/2012 at 10:47 am

    […] C.H.E.R.I.E. – magazindevorbe – FanSF – Interview With A Vampire – Revista Galileo (1) – Revista Galileo (2) FacebookLike […]

    […] Lenghel (aici și aici), Teodora Gheorghe, Narcisa Stoica, Raluca Băceanu, Oliviu Crâznic, Silviu Gheorghe (aici și aici), […]

Leave a Reply

