2012

Posted on Updated on

sau Un an de poveste

Pentru că a fost publicat Taxidermie, pentru că poveștile mele au fost incluse în antologii și reviste, pentru că am dat autografe (și un interviu), pentru că am experimentat, la prima mână, ce înseamnă să fii scriitoare, pentru că nu mai credeam că o să mi se întâmple asta și pentru că nu mă așteptam să se adune atâtea lucruri bune deodată.

2012 a fost și un An de Povești. Publicate, scrise, schițate pe hârtie sau vorbite cu Primul Cititor, povești de neuitat, printre altele, și pentru că s-au petrecut pentru prima oară …

De asta i-aș spune și un 2012 de premiere.

Au început în primăvară, la Târgul de carte SF&F Final Frontier, cu numărul 4 al revistei Galileo Science Fiction&Fantasy.

Aici apare și prima mea povestire pe hârtie – Apocalipsă la super-ofertă, care mi-a câștigat primii fani (dovadă stau cronicile foarte frumoase primite) și mi-a oferit ocazia să semnez primele mele autografe.

Tot la Final Frontier am vorbit pentru prima oară în public (din postura de scriitor), cu prilejul dezbaterii ”E greu să publici SF în România”, moderate de Michael Hăulică.

După anul pe care tocmai  l-am avut  – cu texte apărute electronic și pe hârtie, în reviste, în antologii, plus  în volum de autor (vezi culegerea de povestiri ”Cu vorbele la mine” și romanul ”Taxidermie”) , unii poate ar fi înclinați să creadă că a publicat SF în România e unul din cele mai ușoare lucruri din lume, dar, tocmai fiindcă am trăit (din plin) anul trecut, credeți-mă când spun că nu este chiar așa. 

Și asta fiindcă a publica ține, dincolo de valoarea manuscrisului pe care vrei să-l faci public,  și de noroc, conjunctură, gusturile și inspirația editorilor, tendințele de pe piața de carte, situația macro-economică etc. 

În intervenția mea,  am vorbit despre aventura apariției povestirii mele de debut în SF&F- Interviu de angajare – în revista Nautilus (mai 2009), și, din reacțiile post-dezbatere, cred că cele povestite le-au fost de ajutor tinerilor prezenți la eveniment, fiindcă cel puțin unul dintre ei se lovise de același obstacol  la trimiterea unui text spre publicare –  manuscrisul nu ajungea la editor din cauza unei adrese de mail nefuncțională.

O altă premieră a anului trecut a fost debutul în volum colectiv (cu povestirea Argint-Viu)  – în antologia cu tematică gotică Dincolo de noapte – 12 fețe ale goticului (editor Oliviu Craznic) .

 Antologia, care s-a bucurat de real succes în rândul cititorilor, a fost lansată la Târgul de carte Bookfest București.

Vara mea a continuat fierbinte, cu temperaturi record, cărora numai cu mare greutate le-a făcut față cooler-ul din laptop; am început lucrul la o nuvelă (dacă e să mă iau după dimensiunile la care a ajuns până acum) intitulată 7 seri, a cărei primă parte ați avut plăcerea (după cum mi-au spus unii cititori) să o parcurgeți în revista electronică Suspans (iunie, 2012) și am urcat pe blog versiunea gratuită a primului meu e-book, intitulat Cu vorbele la mine.

fff

Încă lucrez la versiunea finală și nu promit nimic, dar sper să vă ofer ocazia să cumpărați acest volum în a doua jumătate a anului acesta.🙂

Toamna a continuat în forță, cu două premiere, legate de data aceasta de concursuri literare SF&F.

06 – helion

Prima mea participare la cea de-a 27-a ediție a concursului național de proză scurtă SF organizat de Clubul Helion nu a trecut neobservată, juriul acordându-mi mențiune pentru povestirea – De gustibus et de coloribus. O veți putea lectura într-unul din numerele viitoare ale revistei Helion Online (aici adresa http://www.helionsf.eu).

10 – atelierkult

Tot în premieră am participat și la un concurs organizat pe Atelier Kult, binecunoscutul cenaclu virtual de literatură SF&Fantasy&Horror care își propune să ajute scriitorii de gen să devină profesioniști.

Anul s-a încheiat cu o premieră care m-a făcut să zâmbesc mai multe zile la rând … lansarea romanului ”Taxidermie”.

taxidermie3-192x300

Evenimentul s-a desfășurat în cadrul târgului de carte Gaudeamus București (noiembrie 2012), în prezența autorarei🙂 și a redactorului volumului, Ștefan Ghidoveanu, care i-a făcut o prezentare călduroasă ce a mers direct la inima autoarei:) – vedeți pe  filmulețul realizat de assassin – mulțumim! și a multor cititori pasionați de SF&F.

Cu același prilej a fost lansată și antologia antologia-eveniment  ”Cele 1001 de Scorneli ale Moshului SF”, antologator Ștefan Ghidoveanu, volum care, spre bucuria mea, are în cuprins și povestirea ”Regina Nopții”.

Și astfel, cu  o lună înainte de Crăciun,  eu mi-am primit cadourile!

Nights of Villjamur (Legends of the Red Sun, #1)

și în decembrie am mai primit un dar-două, dar pe-astea nu vi le spun🙂

… hai bine,  iată unul …

l-am citit, mi-a plăcut mult, o să vă și povestesc de ce în curând, după ce citesc și urmările, anume :

The Book of Transformations (Legends of the Red Sun, #3)City of Ruin

După cum ați citit mai sus, 2012 a fost cu adevărat un an de poveste pentru scriitoarea din mine, un an cu povești de ținut minte, povești cărora îmi voi da silința să le scriu urmări spectacuolase anul acesta.

La mulți ani din partea Magazinului de vorbe și fie ca 2013 să vă aducă multe – multe bucurii!

                                Și lecturi de calitate🙂

              Că veni vorba despre asta, pe suspans.ro găsiți o recomandare la lectură făcută de mine, referitoare la romanul ”Armata moliilor” de Liviu Radu, iar pe Galileo online – http://revista-galileo.ro/ trei articole despre anul editorial SF&F  2012 de la noi, ce include toate aparițiile de gen în limba român ă, toate traducerile din limbi străine (engleza, de fapt) și un articol referitor la cărțile electronice  SF&F+. În plus, redacțai revistei testează preferințele cititorilor de SF&F printr-un un sondaj cu categoriile Cea mai bună carte a unui autor român (inclusiv antologiile), Cea mai bună carte tradusă și Cea mai inspirată reeditare (români şi străini deopotrivă). Sunt invitați să participe (până pe  12 a.c.) cu un top 3 preferințe persoanle la cele trei categorii toți iubitorii de SF&F. Prin tragere la sorţi, unul dintre participanți va câștiga un pachet de cărţi SF apărute în 2012, în valoare de 200 lei, conţinînd volume apărute la editurile Millennium, Paladin, Leda şi Nemira.

4 thoughts on “2012

    Vero said:
    11/01/2013 at 11:16 pm

    La mulţi ani – de poveste! Şi de/cu poveşti!

    Narcisa Stoica responded:
    11/01/2013 at 11:50 pm

    Mulțumesc, la fel!🙂

    Assassin said:
    14/01/2013 at 11:13 am

    La multi ani!

    Narcisa Stoica responded:
    14/01/2013 at 4:30 pm

    🙂

Leave a Reply

